martedì 3 maggio 2011

My passion, my point of view, my world.

Buon martedì a voi! Oggi il cielo è parecchio indeciso. Io invece non lo sono quasi mai.  Voglio farvi un piccolo regalo: vi svelerò un'altra piccola parte di me, del mio modo di vedere la vita e di fare i conti con le emozioni. Come saprete amo fotografare. E' una passione scoperta da poco..all'incirca un anno e mezzo fa. Ho sempre avuto un rapporto morboso con la macchina fotografica ma niente a che vedere con le emozioni che provo ora quando osservo il mondo attraverso il mirino della mia reflex o quando guardo soddisfatta ma comunque in modo sempre critico alcune foto a mio avviso ben riuscite. La maggior parte (beh..se non tutte) non sono tecnicamente perfette ma io amo questi difetti perchè le rendono personali al massimo: un'inquadratura un po' tagliata perchè magari ero di corsa, un'immagine sfuocata perchè ero così presa dal contesto da non prestare massima attenzione al singolo elemento, una foto tremolante perchè scattata mentre ridevo..emozioni. E alla faccia della foto da manuale..io voglio trasmettere me stessa e ciò che mi scatena dentro quello che decido di immortalare per sempre. Certo non ha molto a che vedere con la moda ma se dovessi descrivervi il mio stile non potrei non inserire questa mia passione! Alla fine scegliere il soggetto giusto per una foto è come ricercare il capo che esalta il nostro fisico alla perfezione e se quello che indossiamo è lo specchio della nostra personalità, quello che io fotografo è la traduzione in immagine della mia anima. E' come se mi vestissi d'immagini.

Good Tuesday to you all! Today the sky is a lot undecided. I'm not hardly ever. I want to give you a present: I'm going to reveal you another small part of myselves, of my point of view about life and my way of dealing with emotions. As you know, I love take pictures. This is a passion that I've discovered not long ago..about a year and a half ago. I always had a phatological relationship with the camera but nothing compares to the emotions that I feel now when I watch the world through the viewfinder of my reflex or when I look satisfied but however always in a critical way some pics in my opinion weel made. For the most part (well..maybe all of them!), they aren't technically perfect but I love imperfections because they make pics personal at all: a framing a little bit cut out maybe because I was in a hurry, an image out-of-focus because I was so caught by the context that I didn't pay attention to the main element or a blurred one because I was laughing when I took it..emotions! Who cares about the textbook pic..I want to convey myself and what the things I decide to immortalize rouse inside me. Of course all this has nothing to do with fashion but I if I were to describe my style, I couldn't not to mention this passion I have! In the end  choose the right subject for a pic is the same thing of searching the clothes that are perfect for our body. And if what we wear is the mirror of our personality, what I photograph is the expression of  my soul. It's like dressing up with images.





















9 commenti:

  1. complimenti, sono immagini bellissime!

    RispondiElimina
  2. i really like the first image ;)
    thank you for your sweet comment on my blog ;)

    RispondiElimina
  3. L'ultima foto è bellissima, mi ricorda vecchi paesini arroccati che si affacciano su un mare stupendo...

    RispondiElimina
  4. thank you for the lovely comment! those photos are so pretty!!


    kisses from La Mode En Rose = )

    RispondiElimina
  5. Bellissime foto! Complimenti! :)

    http://lena510.blogspot.com/

    RispondiElimina
  6. I really feel the same way as well. I have so many imperfections in my photos...but in a way, I feel like that's more human, ya know? I'm glad you have this passion about photography. A lot of people should think like you!

    Wida
    Missing Amsie Blog

    RispondiElimina

Your sweety thoughts! They make me sooo happy ;)